1. Fakültede Hangi bölümler yer alıyor?
Fakültemizde Psikoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümleri bulunmaktadır. Bölümlere göre program seçenekleri ve ders içerikleri hakkında daha fazla bilgiye bölüm sayfalarımızdan ulaşabilirsiniz.
2. Çift anadal ve yandal programları var mı?
Öğrencilerimiz, Çift Anadal Eğitimi Uygulama Esasları ve Yandal Eğitimi Uygulama Esasları’nda yer alan kriterleri sağladıkları takdirde YÖK’ün uygun gördüğü bölümlerde çift anadal veya yandal yapabilir.
3. Yurt dışı değişim programları mevcut mu?
Bölümümüzde Erasmus+ uluslararası değişim programı ile öğrencilere yurt dışında eğitim alma veya staj yapma imkânı sunulmaktadır. Bu programlara başvuru süreçleri ve kriterleri ile ilgili detaylı bilgiye ERASMUS birimimizin WEB sayfasından ulaşabilirsiniz.
4. Staj imkanları nelerdir?
Fakültemizin bazı bölümleri öğrencilere staj yapma fırsatları sunmaktadır. Staj programları, bölüm özelinde farklılık gösterebilir ve zorunlu ya da isteğe bağlı olarak gerçekleştirilebilir. Psikoloji bölümü 4. Sınıf müfredatında seçmeli staj dersi bulunmaktadır. Bu dersi seçen öğrenciler tercih ettikleri ve bölüm tarafından uygun bulunan kurumlarda stajlarını gerçekleştirebilirler.
5. Akademik takvim hakkında nasıl bilgi alabilirim?
Akademik yılın başlangıç ve bitiş tarihleri, sınav tarihleri ve tatiller gibi önemli tarihler, üniversitenin akademik takviminde yer almaktadır. Güncel akademik takvime buradan ulaşabilirsiniz.
6. Mezuniyet için gereken şartlar nelerdir?
Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planında yer alan dersleri başarı ile tamamlayan ve GANO’su en az 2,00 olan öğrenciler mezuniyet hakkı kazanırlar. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
7. Yatay geçiş şartları nelerdir?
Yatay geçişler Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Yatay geçiş başvuruları her yıl akademik takvimde duyurulan süreler içerisinde ilgili fakülteye yapılmalıdır.
8. Fakülteye nasıl ulaşabilirim?
Fen Edebiyat Fakültesi, Cevizlibağ’da bulunan üniversitemizin ana yerleşkesinde bulunmaktadır. Ulaşım bilgileri ve kampüs haritası için ulaşım sayfamızı inceleyebilirsiniz.
9. Hangi Şartlarda Üstten Ders Alabilirim?
Eğitim öğretim ve sınav esaslarına ilişkin her türlü bilgi ilgili yönetmelikten edinilebilir. Öğrencinin üstten ders alması için genel ağırlıklı not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 3.0 olması gerekmektedir. Bir dönemde öğrencinin aldığı toplam ders yükü en fazla 45 AKTS olabilir.
Önemli Not: Üstten alınacak dersin hocası ya da öğrencinin danışman hocası, derslerin akademik ağırlığını, içeriğini, müfredattaki durumunu, dersi almakta olan öğrenci sayısını ve dersin kontenjanını ya da herhangi başka bir etmeni göz önünde bulundurarak öğrencinin dersi almaması yönünde görüş bildirebilir.
10. Alan dışı ders almak zorunlu mu?
Dört yıllık müfredatımızda üçüncü sınıf itibari ile öğrencilerimizin her dönem bir adet alan dışı ders alması zorunludur. Alan dışı ders üniversitemizin örgün eğitim veren dört yıllık programlarından seçilerek alınabilir. Öğrenci alan dışından alacağı dersleri seçmeden önce ilgili dersin öğretim elemanından e-posta yoluyla yazılı onay almalıdır. Öğretim elemanıyla irtibata geçmek için gereken bilgilere ilgili bölümün internet sayfasından ulaşılabilir. Öğretim elemanının e-posta adresi bölüm sayfasında yoksa bölüm araştırma görevlilerine e-posta yoluyla ulaşılarak öğretim elemanının e-posta adresi istenebilir.
11. AKTS nedir?
AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi), Avrupa'daki yükseköğretim kurumları arasında öğrenci hareketliliğini ve akademik tanınırlığı artırmayı amaçlayan bir kredi sistemidir. Bu sistem, öğrencilerin dersleri, stajları ve diğer öğrenme faaliyetlerini değerlendirirken harcadıkları toplam iş yükünü dikkate alır. Her dersin belirli bir AKTS kredisi vardır. AKTS kredisi, dersin müfredatında ve ders seçim kılavuzlarında belirtilir. Bu kredi, dersin öğrenciden ne kadar bir iş yükü beklediğini gösterir. Dersin zorluk seviyesi, haftalık ders saatleri, bireysel çalışma süresi, ödevler, projeler, sınavlar gibi faktörler dikkate alınarak AKTS kredisi belirlenir.