İngiliz Dili ve Edebiyatı (ELL) Program Hedefleri


ÖA 1. İngiliz dili ve edebiyatının tarihsel gelişimini kavrayabilme ve özgün dili İngilizce olan diğer edebiyatlarla aralarındaki bağlantıları değerlendirebilme

ÖA 2. Edebi metin türlerini kuramsal, kültürel, tarihsel ve eleştirel bakış açılarıyla inceleyebilme ve karşılaştırabilme becerisi geliştirme

ÖA 3. Edebi metinlerin anlam katmanlarının çözümlemesini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilecek dil, yorum ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olma

ÖA 4. Disiplinler arası bakış açıları geliştirerek edebiyat eserlerini yaratıcı bir şekilde inceleyebilme

ÖA 5. Farklı kitlelere hitap eden etkin söylemler oluşturmak için araştırma, yazma, düzenleme ve sunum yapma becerileri geliştirme

ÖA 6. İleri düzeyde İngilizce dil becerilerini (dinleme, okuma, yazma, konuşma) alan içi ve disiplinler arası akademik ve mesleki ortamlarda uygulayabilme
 

İngiliz Dili ve Edebiyatı (ELL) Program Çıktıları


PÇ 1. Farklı dönemleri, türleri, yazarları ve edebi akımları kapsayan geniş ve derinlemesine bir İngiliz edebiyatı bilgisi sergilemek

PÇ 2. Edebi analizleri desteklemek amacıyla felsefe, psikoloji, çeviri ve kültürel çalışmalar gibi disiplinler arası bilgileri entegre etmek

PÇ 3. Edebi metinleri farklı dönemler, türler veya kültürler arasında karşılaştırmalı olarak ele alabilmek ve bağlamsal etkileri, bağlantıları ve farklılıkları belirlemek

PÇ 4. Metinleri eleştirel bir şekilde analiz etmek için edebiyat kuramlarını, dilbilim ve kültürel çalışmalar alanlarındaki temel kuramsal yaklaşımları bilmek ve uygulamak

PÇ 5. Metinleri tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamları içinde yorumlamak ve değerlendirmek

PÇ 6. Karmaşık edebi ve kuramsal metinleri etkin şekilde irdelemek üzere eleştirel düşünme becerileri geliştirmek

PÇ 7. İngilizcenin fonolojik, morfolojik, yapısal ve biçemsel özelliklerini içeren ileri düzey dil yeterliliği sergilemek

PÇ 8. İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme alanlarında ileri akademik beceriler geliştirmek ve uygulamak

PÇ 9. Bağımsız araştırma yapmak, ilgili kaynakları sentezlemek ve akademik yazım kurallarına uygun metinler üretmek

PÇ 10. Farklı hedef kitlelere ve bağlamlara uygun etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini uygulamak

PÇ 11. Akademik ve mesleki bağlamlar ile tüm iletişim ortamlarında etik konulara yönelik farkındalık göstermek