1- Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntem ile ilgili bilgi sahibidir.

2- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması süreçlerini bilir.

3- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili, araştırma yapma ve raporlama becerisine sahip olur.

4- Kurum ve kuruluşlardaki kriz ve itibar yönetimi süreçlerini bilir.

5- Kurum ve kuruluşların tanıtımıyla ilgili medya ve dijital medya iletişim tekniklerini ve sürecini bilir.

6- Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını yürütme becerisine sahiptir.

7- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında güncel ve etkili sunum tekniklerini kullanma becerisine sahiptir.

8- Toplumsal gelişmeleri yakından izleyerek hedef kitle davranışlarındaki değişimleri araştırıp elde ettiği bilgileri halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarında kullanma yetkinliğine sahiptir.

9- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözme yetkinliğine sahip olur.

10- Marka ve iletişim stratejisini oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.

11- Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz etme ve bu mecraların kendine özgü dinamiklerini değerlendirme yetkinliğine sahip olur.

12- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarıyla ilgili yasal düzenlemelere, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartlarına ve etik kodlarına uygun davranma bilincine sahip olur.

13- Farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri kendi alanında uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.