1- İletişim alanının tarihsel gelişimi, temel kavramları, kuramları ve araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.

2- Etkileşimli ve katılımcı yeni medya alanındaki gelişmeleri izler ve değerlendirir.

3- Medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özellikleri ile yeni iletişim ortamlarının üretim ve yönetim özelliklerini bilir.

4- Geleneksel medya okuryazarlığı ve dijital medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olur.

5- Geleneksel ve yeni medya içeriklerini eleştirel olarak analiz etme becerisine sahip olur.

6- Yeni medya alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.

7- Medyanın toplumsal yaşam, ekonomi, kültür ve siyaset gibi alanlar üzerindeki etkilerini çözümleme becerisine sahip olur.

8- Yeni medya ürünlerini; yaratıcı düşünce, girişimcilik ve özgün bakış açısıyla geliştirme yetkinliğine sahip olur.

9- Gazeteciliğin toplumsal yaşam, kültür, sanat, ekonomi, siyaset ile ilişkilerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlama yetkinliğine sahip olur.

10- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, sosyal hak ve yükümlülükler hakkında bilgiye sahip olur ve kullanır.

11- Mesleği ile ilgili etik değerlere sahip olur.