1. Görsel iletişim tasarımının ögelerini, temel kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarını bilir.

2. Görsel iletişim tasarımı ürünlerini estetik düzenlemesi açısından değerlendirir.

3. Görsel iletişimin hem yerel hem de küresel düzeyde kültürel kod ve sembollerini bilir.

4. Görsel iletişim tasarım uygulamalarının gerektirdiği teknolojileri etkin bir biçimde kullanır.

5. Reklam ve grafik tasarımı, fotoğrafik üretim ve dijital manipülasyon, film ve animasyon, üç boyutlu tasarım, arayüz ve etkileşim tasarımı çalışmalarını yaratıcı ve özgün bir şekilde üretir.

6. Görsel tasarım ürünlerini kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak yeniden üretir.

7. Görsel iletişim tasarımı alanında proje oluşturma, sunma becerisine ve yetkinliğine sahip olur.

8. Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara farklı bakış açılarıyla çözüm bulmak için araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.

9. Ulusal ve uluslararası mesleki etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahip olur.

10. Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla ilişkilendirme yetkinliğine sahip olur.

11. Ulusal ve uluslararası alanda fikri mülkiyet hakları konusunda bilgi sahibi olur.