Son yılların en çok aranan ve popüler mesleği haline gelen Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Uzmanlığı, gerek kamu gerekse özel sektörde yetişmiş elemana en fazla gereksinim
duyulan bir çalışma alanı olarak dikkat çekmektedir.
Bugün kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel ajansların olmazsa olmazı haline gelen halkla
ilişkiler ve tanıtımda sınır tanımayan, reklamcılığın temelini oluşturan iletişim
sanatını kullanabilme yetisine sahip iletişimciler yetiştirmek, bölümümüzün temel
hedefini oluşturmaktadır.
İletişim sanatına hakim, vizyon sahibi donanımlı öğrenci yetiştirmek amacıyla; iletişim,
halkla ilişkiler, reklamcılık ve genel kültür alanlarında kuramsal derslerin yanısıra,
seminer ve atölye çalışmaları aracılığıyla da teorik ve pratik eğitim, çağımızın
eğitim anlayışına uygun bir biçimde sunulmaktadır.
Bölüm eğitim programları; iletişimin temel tekniklerini kullanan, ortak amaçları
tanıtım olan, çalışmalarında benzer yöntemleri uygulayan ancak hedefleri farklı
olabilen veya farklı yorumlanabilen Halkla ilişkiler ve Reklamcılık gibi iki ayrı
disiplinin eğitim çalışmaları yanı sıra, alan içindeki uygulama çalışmalarını da
kapsayacak biçimde kurgulanmıştır.
Bölümün özellikleri
• Eğitim dili Türkçedir. Ancak isteğe bağlı olarak İngilizce hazırlık programına
devam etme imkânı sağlanmaktadır. Program dâhilinde mesleki İngilizce dersleri de
verilmektedir.
• Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanında sektörün önde gelen isimleri, haftada
bir gün düzenlenen seminerlerde öğrencilerle bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktadırlar.
• Öğrenciler; 4 yıllık eğitim süresince Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki
kuram ve uygulamalar konusunda yeterli donanıma sahip olurlar.
• Oluşturulan atölyelerle, öğrencilere pratik yapma olanağı sunularak, iş yaşamına
hazırlanmaktadır.
• Eğitim programı dâhilinde yapılması zorunlu olan 30 günlük staj ile sahip olunan
bilgilerin çalışacakları alanda pratiğe dönüşmesine olanak tanınmaktadır.
• Öğrencilere, son sınıfta mezuniyet projesi hazırlatılarak sektöre, pratik ve teorik
bilgilerle donanımlı bir biçimde hazır olmaları ve nitelikli projelerle sektörde
fark yaratabilmeleri için gerekli koşullar hazırlanmaktadır.
• Bölüm öğrencilerine gerekli kriterlerin sağlanması durumunda, isteğe bağlı olarak
çift anadal veya yandal eğitim yapma imkânı sağlanmaktadır.
Bölüm mezunları; gerek kamu gerekse özel sektörde Halkla ilişkiler ve Reklamcılık
Bölümünün her alanında (İletişim direktörlüğü/koordinatörlüğü, basınla ilişkiler,
medya planlama, etkinlik sorumlusu, metin yazarlığı, yapımcı, planlayıcı, tasarımcı
olarak) iş bulma imkânına sahiptirler.